http://www.dagbladet.no/dinside/2004/07/20/403461.html
BARNEMAT: Supersøtt, og langt fra så sunt som en skulle tro.
Dagbladet har fått testet 18 barnematprodukter. Resultatet er supersøtt.
http://www.dagbladet.no/dinside/2004/07/20/403461.html
BARNEMAT: Supersøtt, og langt fra så sunt som en skulle tro.
Dagbladet har fått testet 18 barnematprodukter. Resultatet er supersøtt.
Ciaò!
Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
--------------------------------
Tilbakemelding på dagbok
Kjøpte dagbladet i dag pga denne testen, men det var vel ikke noe nytt akkurat... Også var det jo ikke skilt ut hvilken type "sukker" det var snakk om. Og at det er masse sukker i f.eks sjokoladepålegg er vel ikke noe nytt for noen akkurat... :)
cammie
Kevingullet juni-03
Chrisebolla april-06 :g10:
Akkurat - de kaller det sukker i en sleng, men noe av dette sukkeret må vi jo ha og da.......
Klem fra Rannei
gutt91, jente94, gutt00, jente01, voffe09
Syns det er tåpelig at de har så mye sukker i barnematen. De er jo med på å gjøre overvektsproblemet blant befolkningen større.
Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.
Jeg synes de alltid overdriver i slike artikler jeg.
At Sjokoladepålegg, Prim og Banos har mye sukker i seg, vet vel de fleste nå til dags?
Gutta mine liker verken prim eller banos noe spesielt, og disse andre barnematgreiene er vi jo ferdig med for lengst. Så jeg tror ikke det er noen spesielle farer, ettersom de begge fikk Nestle grøter, middagsglass, saft o.s.v. ganske lenge og ingen av de har for mange kilo idag (heller ikke da de var små ;))...
selvsagt kan det være forskjell fra barn til barn også da men...
Sist endret av cyberia; 20-07-04 kl 15:22. Årsak: feilskriving
Barnematen er da ganske lik nå som da vi var små, merkelig det der - ikke noe var farlig og skadelig av dette her da, og ungene ble ikke overvektig - mens nå er alt liksom veldig skummelt da ;)Opprinnelig lagt inn av Tove
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Syns det er unødvendig med alt sukkeret de tilsetter i barnemat.
Helt enig i dette Lise, utrolig at vi i det hele tatt har overlevd ;)Opprinnelig lagt inn av Lise
Bokmerker (linker)