+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 33

Tråd: August 2004 - Bøker for barn og voksne

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71

Arrow August 2004 - Bøker for barn og voksne

Denne måneden er temaet Bøker for barn og voksne.

• Hvilke bøker har gjort et uutslettelig inntrykk på deg - da positivt eller negativt?

• Hvilke bøker vil du anbefale eller absolutt ikke anbefale til oss?

• Noen bokklubber som er bedre/verre enn andre?

• Hva leser du til dine barn for tiden?

• Hva leser du selv....

Si hva du vil om alt som har med bøker eller andre former for det skrevne ord å gjøre....

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Julie er med i Goboken bokklubb, hittil har jeg vært veldig fornøyd med bøkene.:)

Jeg liker best krim bøker.

Holder nå på med Vildspor av Henning Mankell. Tenkte jeg skulle lese alle bøkene hans. Syntes han er utrolig flink.

Eller så var isfolket de første bøkene som gjorde inntrykk på meg. De leste jeg når jeg var 13- 14 år.
    Har ikke lest siste boken da, hadde ikke lyst til og vite hvordan det endte av en eller annen grunn:rolleyes:

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    "Men tankene mine får du aldri", husker ikke navnet på forfatteren. Denne boka kommer jeg aldri til å glemme. Veldig bra.

Joachim er med i Bokklubbens barn, syns den er bra. Men skal melde han etterhvert. Jeg er nemlig en av de som melder meg inn og ut av bokklubber. Dette for å få mange bøker til en rimelig penge. ;)
    Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Sitat Opprinnelig lagt inn av merete n
    "Men tankene mine får du aldri", husker ikke navnet på forfatteren. Denne boka kommer jeg aldri til å glemme. Veldig bra.
    Den er kjempefin:) . Jeg leste den på ungdomsskolen husker jeg.

Innmeldt
    May 2003
    Alder
    43
    Poengstyrke
    12
    Når jentene vokste opp leste jeg masse for dem. (nå leser de helst selv....)

De lå på samme rom sammen, og da var det enkelt å lage en regel som sa, at hvis alle var i seng innen 20.30, så ble det lesing...
    Jeg har lest alle Aurorabøkerne, og Guro-bøkerne. (av Anne Kath Vestly), og i tillegg har vi lest masse andre serier... Men det var seriene av Anne kath som gjorde sterkest inntrykk, og som var hovedårsak til at de kom i seng til rett tid... Vi begynte på serien om mormor og de åtte ungene også, samt noen av de nye bøkerne om andre unger fra blokkene, men GUro ble nok favoritten....

Selv har jeg vel ikke lest bøker siden jeg gikk på skolen tror jeg... (Selv om jeg altså har pløyd gjennom 30-40 bøker for ungene....) :lilla:
    Hilsen Trebarnsmamma til
    15 år 17 år og 19 år

Innmeldt
    Dec 2002
    Alder
    36
    Poengstyrke
    14

Joachim er med i Bokklubbens barn, syns den er bra. Men skal melde han etterhvert. Jeg er nemlig en av de som melder meg inn og ut av bokklubber. Dette for å få mange bøker til en rimelig penge. ;)
    Høres ut som meg dette. Da ungene var mindre var de med i mange forskjellige bokklubber, men bare en av gangen da. Men da fikk jeg mange bøker til en rimelig penge.

Nå er de ikke medlem i noen bokklubb lengre, men de abbonerer på Donald som de da får ca. en uke før den kommer i butikken. Det er også favorittlesestoffet til eldstemann ;)

"Men tankene mine får du aldri!" er en bra bok også, en av mine favoritter!
    Har flere, men kommer ikke på i farta. Får heller komme tilbake til dette :)

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Min absolutte favorittbok er Beatles av Lars Saabye Christensen. Den har jeg lest mange ganger og blir bare bedre og bedre for hver gang. I tillegg liker jeg Ingvar Ambjørnsen, Gunnar Staalesen og Nick Hornby. Jeg liker helst å lese norske forfattere, men sluker også en del utenlandske. Kinesisk-amerikanske Amy Tan er også en stor favoritt - Kjøkkengudens kone anbefaler jeg på det sterkeste.

Sondre har arvet min iver for bøker tror jeg. Han elsker å bli lest for og blir oppriktig lei seg dersom det hender det blir for sent for høytlesing på kvelden. For ham leser vi alt fra eventyr, Donald Bokklubb-bøker til barnas leksikon. Han syns det er kjempespennende å lese om forskjellige faktating, feks dinosaurer, universet etc. Før vi dro til Danmark leste vi i Barneleksikonet om Danmark, hvordan det ser ut der, hvor mange mennesker som bor der osv. Etter vi kom hjem har vi feks lest om ting vi opplevde i ferien; vindmøller, bavianer, elefanter mm.

Hedda har enda ikke den samme iveren for bøker som Sondre hadde på den alderen, men jeg håper at hun også vil oppdage gleden med bøker. En får så mye "gratis" dersom en liker å lese - både med tanke på skolegang og generell informasjon. Skal derfor prøve mitt yttersete for at mine barn skal like å lese.

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Sitat Opprinnelig lagt inn av sol
    Kinesisk-amerikanske Amy Tan er også en stor favoritt - Kjøkkengudens kone anbefaler jeg på det sterkeste.
    Har du lest "Beindoktorens datter" av Amy Tan? Den syns jeg er veldig bra.
    Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Har du lest "Beindoktorens datter" av Amy Tan? Den syns jeg er veldig bra.
    Ja, den leste jeg ferdig tidligere i sommer. Den var bra den også, men de tidligere bøkene hennes er enda bedre; Kjøkkengudens kone og Lykke og Glede. Ble litt "småskuffet" over Beindoktorens datter fordi jeg hadde så høye forventninger over denne boken. Men for all del - den var veldig, veldig bra den også.

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Hva slags bøker skriver Amy Tan? Romaner, krim??

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av katinka
    Hva slags bøker skriver Amy Tan? Romaner, krim??
    Amy Tan skriver romaner. Hun er selv 1 generasjons amerikaner med kinesiske foreldre og skriver for det meste om temaer som grunner i dette. Det høres muligens kjedelig ut, men bøkene hennes er absolutt verd å lese.
    .
    Sist endret av katinka; 08-08-04 kl 22:00.

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Amy Tan skriver romaner. Hun er selv 1 generasjons amerikaner med kinesiske foreldre og skriver for det meste om temaer som grunner i dette. Det høres muligens kjedelig ut, men bøkene hennes er absolutt verd å lese.

Jeg ble i allefall nyskjerrig.:)
    Kanskje det blir en tur i bokhandleren i morgen.
    EH.. hva skjer Skulle ikke endre på ditt innlegg da.

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Takk:)

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av katinka
    EH.. hva skjer Skulle ikke endre på ditt innlegg da.
    Jeg vet at Bokkubbens Nye Bøker solgte Beindoktorens Datter til 29,- inkl. porte en periode i vår (det var der jeg kjøpte min) Har også kommet over andre bøker av henne på tilbud i forskjellige bokklubber.

+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist

Lignende tråder

1. August
    av Lise i kategorien Blomster
    Svar: 0
    Siste innlegg: 07-08-04, 00:04

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar