+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Nattevæter som skal på leirskole!

Jentemamma Uregistrert gjest

Nattevæter som skal på leirskole!

Jeg har en datter som nå skal på leirskole og har problemer med nattevæting. Hun er snart 13 år og vi har gjennomgått all den behandling som finnes både bla. leger, homeopat, akupunktur, soneterapi etc.... Har vært igjennom utallige netter med alarm-matter og Minirin. Ingenting hjelper! Hun har nå kanskje 1 - 2 våte netter i løpet av en mnd. og jeg er nå usikker på hva vi skal gjøre ift. leirskole.

Har noen et råd å gi meg? Har noen andre vært i vår situasjon? Hvordan løste dere dette?

Jentemamma

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    1 - 2 våte netter pr mnd er jo ikke mye, har selv hatt sengevæter, da han var på korpstur sa jeg fra til lederene, og han kom da sammen med en leder som hadde hatt det problemet selv med sine unger. med så få våte netter går det sikkert bra, sannsynligvis er de meget seint i8 seng, få henne til å huske på å gå ofte på do om kvelden, og ikke drikke for mye drikke om kvelden, selvfølgelig må du gi beskjed til lederene, er sikker på at det kommer til å gå bra

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    10
    Jeg føler vel ikke her at antall netter som man tisser på seg i måneden er så reelt, dersom det viser seg at disse to nettene kommer akkurat når man er på leirskole. Dessuten, om det er slik at det blir sene netter på turen, så kanskje hun sover ekstra tungt akkruat de timene hun får til rådighet, og da øker kanskje sjansen for at hun ikke merker at hun må på do?

Lurer på en ting jeg, og det er hvordan de skal sove? To ot to på et værelse, eller flere sammen i et stort rom eller hytte? Om det kun er to kan hun jo kanskje dele rom med frøken? Eller kanskje hun har en meget god venninne hun kan fortro seg til? Er det en sovesal eller hytte med mange andre, ville jeg ha vurdert å latt henne sove med bleie på seg. Da unngå man at alle flere/alle oppdager at hun har tisset på seg, når sengklær må vaskes. Skal de ha med soveposer og sove i denne, kan hun ha f.eks. en trusebleie liggende nede i soveposen som hun kan ta på seg nå rhun har lagt seg i denne. Har hun en plastpose der også, kan hun enkelt legge bleien i denne om den har blitt våt, og kaste posen i søppla uten at noen ser hva den inneholder.

Uansett, så tror jeg det er viktig at man allierer seg med en lærer, slik at alle er oppmerksomme og forberedt på at det kan skje pinlige situasjoner.
    *Bettan*

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Hei Bettan! Jeg kjenner ikke deg fra før, men så jo at du har noen innlegg herifra fra før. Gikk derfor inn i din profil for å lese de gamle innleggene dine, og for å få bli litt kjent med deg. Det jeg oppdaget da, gjorde meg faktisk litt bekymret. Innleggene dine synes jeg virker seriøse nok, med gode svar. Det er ikke det, men det er noe annet jeg reagerer på. Dine svar gjelder stort sett dette: potte, do, tiss, bærsj, potte og IKKE MINST bleier!!! Mulig jeg overreagerer nå, og da beklager jeg det. Men når det blir så mange svar på stort sett bare et tema, så lurer jeg på om dette er noe som spesielt opptar deg på noen måte?
    Sist endret av Tornerose; 24-08-04 kl 20:00. Årsak: skrivefeil
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Uregistrert Uregistrert gjest
    Er bare inne og titter litt her.. Skulle bare nevne at det er kommet nye trusebleier fra Tena Lady som er veldig tynne og nesten ikke sees. Hun kan jo uansett ha på seg en pysjamasbukse når hun sover?Dette kunne kanskje være noe for datteren din..? Så slipper hun å "involvere" så mange- kan tenke meg at hun ikke syns det er noe særlig..
    Håper hun får en fin tur, uten uhell!!

Uregistrert Uregistrert gjest

Nattevæter på leirskole

Jeg foreslår kanskje dere snakker med de lærer/ansvarlige,og finner annen løsning sammen.For væter han/hun som jeg forstår 1-2 gangr mnd vil kanskje bleier gi en falsk sikkerhet.Så syns det er dum løsning.Kontroler heller inntak av drikke og vekk barnet en gang midt på natten!

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. leirskole
    av Adele5 i kategorien Barneutstyr
    Svar: 9
    Siste innlegg: 09-07-09, 21:13
  2. Skal skal ikke HJELP FORT
    av Uregistrert i kategorien Anonyme betroelser og spørsmål
    Svar: 4
    Siste innlegg: 18-12-06, 22:30

Medlemmer som har lest denne tråd : 0

Actions : (Vis-alle)