Hvor gamle synes dere ungene kan være når de får mobiltelefoner??
Her er det ikke aktuelt på en god stund,-men jeg spør hva dere mener for det var et høylydt diskusjonstema da vi var på foreldremøte i forrige uke. (Marius går i tredje)
Hvor gamle synes dere ungene kan være når de får mobiltelefoner??
Her er det ikke aktuelt på en god stund,-men jeg spør hva dere mener for det var et høylydt diskusjonstema da vi var på foreldremøte i forrige uke. (Marius går i tredje)
-Tone-
vet ikke jeg.. spørs HVORFOR de vil ha..
mara
Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`
Jeg ville ikke gitt mine barn mobil før de var minst 10 år. Mulig det endrer seg før mine når den alderen, men p.d.d ville jeg ikke ha gitt dem før fylte 10 år.
Jeg tenker også ti år.
Døtrene til den ene broren min fikk mobiler i forrige uke. De er 9 og 11, så om den ene skulle få så måtte nesten den andre ha også :)
Barna til den andre broren min har hatt mobiler fra de var 8 og 10 år - sikkert fordi det ble litt galt at den ene fikk og ikke den andre der også. Men det er fire år siden og de har hatt flere mobiler siden dengang...
Så nå er det kun lille-nevøen på 6 som ikke har mobil - og alle de andre har "hottere" mobiler enn tante :p
cammie
Kevingullet juni-03
Chrisebolla april-06 :g10:
Kommer litt an på barnet. Kameraten til eldste min(9 år) har mobil. Moren jobber full tid, og synes sikkert det er greit at han har den når han er alene etter skolen. Vi kommer ikke til å gi eldste vår mobil ennå. Vi har en i skuffen som vi har sagt er hans. Men eneste han vil bruke den til er å spille, så det er helt klart for tidlig for han. Synes han kan få mobilen om 1-2 år.
In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost
Tja Kristin fikk i fjor hun, skulle egentlig ha i år eller neste år. Men jøss så praktisk det er, hun får tak i oss og vi henne.
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Jeg ville sagt når det begynte på ungdomsskolen......
Klem fra t.
Har en liten solstråle født i mai 2002.
Her har vi 10 år, men da var de sist i klassen til å få..... 10 år er første tenåring, og kan feires med litt ekstra gave og ansvar... - mobil...
Og er enig med Lise - kjekt !
Klem fra Rannei
gutt91, jente94, gutt00, jente01, voffe09
10 år her også... Men de brukes i grunnen bare til å sende meldinger på ettermiddagene, og å ta med seg når de skal bort etter skolen.
På skolen er det ikke lov til å ha dem likevel... :eek: :rolleyes:
HilsenTrebarnsmamma til
15 år
17 år og
19 år
Hvorfor det da? Det er lov å gjøre forskjell på ungene og de må da kunne forstå forskjellen på å få mobil som 11 åring kontra å være bare 9 år? Det er 2 hele år som utgjør en hel forskjell!!Opprinnelig lagt inn av cammie
Ciaò!
Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
--------------------------------
Tilbakemelding på dagbok
Vi har en telefon som eldste jenta vår (snart 8) får låne når hun skal på besøk til jentene i klassen. Jeg synes det er greit å få tak i henne og hun føler seg tryggere. Hun er veldig stolt! (men andre i klassen har sin egen telefon)
Her skulle dette være :o åssen "rare" er du og Tom?
Men uansett - noen mener at unger ikke skal ha før de er 10 - 13 år, noen (slik som meg) mener at det er helt ok at de får før - er vi da dårlige foreldre?
Hvorfor må man alltid forklare å forsvare seg når man mener noe annet enn "flertallet" - jeg er så lei alle de bedrevitende mødrene som er i klassen til jentene som rynker på nesen og nærmest roper ut meningene sine om alt - for det DE mener er nemlig det eneste rette.
jeg må da få lov til å tillate, forby, mene osv hva jeg vil uten å være en dårligere person enn den som ikke er enig med meg..
Ok dette har lite med denne tråden å gjøre, men jeg føler at det nesten er litt forbud å si at man ikke er enig, for DET SKAL man være...![]()
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Helt enig med deg jeg Elapela :div17: og kanskje ikke helt enig i barneoppdragelsen til de som oppdrar ovennevnte barn...Opprinnelig lagt inn av Elapela
men nå vet jeg ikke om det var det som var tilfellet da - ungene er jo hjemme alene etter skolen og til foreldrene kommer hjem, så det er fult mulig at det var foreldrene som ønsket at barna skulle ha mobiler også :)
cammie
Kevingullet juni-03
Chrisebolla april-06 :g10:
Bokmerker (linker)