+ Svar på tråd
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultatene 31 til 35 av 35

Tråd: Barn og mobil

Innmeldt
    Dec 2005
    Alder
    37
    Poengstyrke
    9
    Synes dette er noe hver enkelt må føle på selv. Jeg synes det er tidlig å få egen telefon i 8 års alderen.
    Bør kansje se på hvilket behovet barnet har for å ha en telefon. Er det nødvendig eller er det bare for å ha det.

Og så er det hva føler foreldrene på. Kan det være greit å få tak i de eller at de får tak i foreldrene hvis det er noe.

Jeg er litt hønemor så det kan være at jeg gir etter ,for da å vite at jeg kan få kontakt hvis jeg føler behov for det. Men det er langt frem i tid:)

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    18
    Ja, det må jeg si. Gutten vår har ikke med seg eller bruker telefonen utenom når vi har behov for det.

Innmeldt
    Dec 2002
    Alder
    36
    Poengstyrke
    14
    Eldstemann fikk min gode gamle mobil med kontantkort da han ble 10 år. Da hadde vi holdt igjen lenge, og han var den eneste i klassen som ikke hadde. Men han har den nesten aldri med seg, den er mest for at jeg som hønemor skal kunne få tak i han om de feks er alene hjemme. Noe de som oftest må etter skoletid feks.

Minstemann kjøpte i fjor sin egen mobil for bursdagspenger han fikk. Men den endte med å bli ramponert på skolen en dag da den bare var en måned gammel. Så han får ikke noen av meg før jeg føler at han virkelig trenger det, og klarer å ta vare på den. Han har forsåvidt en annen gammel mobil han har fått av en snill dame jeg jobbet sammen med en periode. Men den bare ligger her med kontantkort, han bruker den nesten aldri. Han glemmer den av, antagelig fordi den er gammel, har dårlig batterikappasitet og må stå i laderen omtrent hele tiden for å ikke gå tom.

Datteren til kjæresten derimot har hatt mobil siden hun var 7-8 år gammel, hun er 14 i dag. Å jeg blir like forbauset hver gang hun kommer med en eller annen ny mobil som moren har gitt henne (det virker som hun får ny mobil 2 ganger i året eller noe). Jeg skjønner ikke hvorfor de trenger å bytte hele tiden jeg da. Har man en mobil så trenger man vel ikke ny før den gamle er ødelagt?

Innmeldt
    Jan 2005
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9
    Begge guttene her har mobiltelefoner. Yngste på 10 år bruker ikke telefonen noe særlig, men vi syns det er kjekt å bare kunne ringe han når vi vil ha han hjem fra steder. Det er sjelden andre som ringer han så han ser egentlig ikke selv behovet for den. Eldstemann på 12 år bruker telefonen mer aktivt og flere av kompisene og kjæresten hans har telefon. For han er det fornuftig og nødvendig med telefon. Men han er også voksen og fornuftig nok til å behandle en telefon, både økonomisk og å passe på den.
    Så fra 10 år avhengig av ungen vil jeg si er grei alder for en mobil.

Silje f. 21/3-06

http://www.tippinga.net/gameboss/alb...0626224736.jpg

&

halvtidsmamma for min manns gutter født 1994 og 1996

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Vet ikke om jeg vil si dette men jeg lar det stå til

Er egentlig i mot at de får tlf før de vet å håndtere den - ca 9-10 år eller noe.

men nå har gubben funnet frem sin gamle og fikset nr til tulla slik at de kan ringe hverandre når de vil :04: vet ikke helt om jeg liker det men skitt au - de bor langt fra hverandre :03:

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

+ Svar på tråd
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Lignende tråder

1. Ny mobil
    av merete g i kategorien Telefon, data og internett
    Svar: 16
    Siste innlegg: 15-11-07, 22:58
  2. Ny mobil!
    av Ina i kategorien Telefon, data og internett