+ Svar på tråd
Side 1 av 7 1 2 3 ... SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 98

Tråd: Hvor mye penger bruker dere på julegaver til egne barn?

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Hva pleier dere gi ungene i julepresang, da tenker jeg på verdi, inntrykket jeg får av andre er at det ikke står på tusenlappene når de kjøper julepresanger. Det er vi ikke vant til her i huset, Vi pleier å ligge godt under 1000,- i alle fall Som regel ønsker de seg spill til Playstation og de ligger på rundt 500-600, så får de gjerne en liten ting utenom. syntes det er mere nok jeg, men åleier dere bruke.

Men da har de jo fått sykler og slikt til bursdager og gjerne helt utenom og, hvis det er noe de trenger...

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Det kommer helt ann på hva de ønsker, jeg prøve så godt det lar seg gjøre å kjøpe en av ønskene deres iallefall, den de mest av alt vil ha...

Rundt 1000,- kommer det nok på...De får jo 2-3 gaver hver av oss. Fra oss og fra hverandre.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2003
    Poengstyrke
    0
    synes ikke man skal legge så stor vekt på pris jeg..jeg personlig gjør ikke det..så lenge ungene ønsker seg det eller de trenger det så hva er kroner da..? :what: ungene tenker ikke over hva det koster så mye..de får jo så mye annet fint i jula oxo
    Line og Gullet 2 1/2 år

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Har vel normalt satt grensa på 300-500, men i år håper vi på god råd, så ungene skal få litt av det de ønsker seg. Men siden Stian ønsker seg gameboy + spill som koster 1100, + at han har mange andre ønsker, ja da blir det vanskelig å oppfylle alt. Så antagelig får han ikke gameboy, men heller et spill til x-box + at han for andre ting han ønsker seg.

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Jeg har ingen fast pris, Det er ikke så viktig for Julie ennå, hun er jo bare 1,5 år.
    I år har jeg tenkt og kjøpe er tripp trapp stol til henne og noen leker da, som det er gøy og åpne på julaften. Også blir det sikkert noen bøker og klær og..... ja.... kremt....det blir nok litt av hvert...

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Det blir vel ca. 1000,- til sammen. Vi kjøper for ca. 500.- fra oss, også blir det hver sin ting fra søsknene til ca. 100.- stk, en ting under juletreet om morgenen kr. 100-200, også kjøper vi en liten ting utenom som nissen skal gi. Kjedelig å få en pakke av nissen som det står fra f.eks mamma og pappa på. Av og til blir det litt mindre eller litt mer. Tar litt i betraktning hva de ønsker seg. Når man har gavelkalender så blir det en del penger og ut med i løpet av desember også så de får jammen mer enn nok.

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Nutta
    Har vel normalt satt grensa på 300-500, men i år håper vi på god råd, så ungene skal få litt av det de ønsker seg. Men siden Stian ønsker seg gameboy + spill som koster 1100, + at han har mange andre ønsker, ja da blir det vanskelig å oppfylle alt. Så antagelig får han ikke gameboy, men heller et spill til x-box + at han for andre ting han ønsker seg.
    Dumt at dere bor så langt unna, hvis ikke kunne jeg hjulpet deg å få modifisert x-boxen til Stian (en kollega av Cammie-mannen som driver med det). Jeg tror han tar kr 600,- for modifiseringen og da kan man brenne kopier av spillene. Her i huset har vi omtrent alt som har kommet ut av x-box spill og det koster oss kun dvd-platen det er brent på (ca 15 kroner). Barna til den ene broren min fikk modifisering av x-boxen sin og to "hjemmebrente" spill av oss til jul i fjor. Så nå får de et spill i ny og ne uten at det koster skjorta...

Eneste de hadde litt problemer med å godta var at x-boxen var på en ukes ferie hos oss :lol: De er 5, 8 og 10 år gamle.

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Vi har vel egentlig ikke gått etter pris til nå - heller hva ungene trenger eller ønsker seg. Som regel har det lagt på et sted mellom 500-1000. De er så små enda, at de ikke har begrep på verdi uansett. Det blir nok anderledes når de blir større ja.

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    15
    Det kommer nok litt i overkant av 1000 kr her. Tror jeg regnet ut at det vi skal kjøpe i år kommer på ca 1300 kr. inkludert de fra han i den røde drakta.
    :j4: Annette :smilie_girl_244:
    Veronika 10 år :smilie_girl_275:

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Annette
    Det kommer nok litt i overkant av 1000 kr her. Tror jeg regnet ut at det vi skal kjøpe i år kommer på ca 1300 kr. inkludert de fra han i den røde drakta.
    Hadde nok også vært oppi den prisen hvis vi bare hadde en, men når man har tre så blir det jammen nok og ut med likevel.

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    34
    Poengstyrke
    0
    Jeg har ingen fast pris, og ikke får de ting som koster like mye heller.

Til Mathias har vi kjøpt bilbane den kostet oss 400,- kjøpte den på salg nå å sparte 1100,- på den.

Sebastian får brio togbane pirat, den kostet oss 300,- å vi sparte 350,- på den.

Aurora får en sjiraf med noen klosser med lyder , den kjøpte vi for 200,- å sparte 200,-

Skulle vi ha lagt i like mye penger til alle tre ville jo Aurora og Sebastian fått flere gaver fra oss. Å det er det barna TELLER. Ikke hva det koster, men om alle har fått like mange gaver.

Har noen småting på lur også til de, men det her er liksom hoved gaven som de har ønsket seg.

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    15
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lillian
    [quote:4d96c4d60f="Annette"]Det kommer nok litt i overkant av 1000 kr her. Tror jeg regnet ut at det vi skal kjøpe i år kommer på ca 1300 kr. inkludert de fra han i den røde drakta.
    Hadde nok også vært oppi den prisen hvis vi bare hadde en, men når man har tre så blir det jammen nok og ut med likevel.[/quote:4d96c4d60f]

Hun blir nok litt bortskjemt,noen fordeler må man ha når man en enebarn. :green:
    Det er nok ikke så lett for lommeboken å koste på så mye når man har flere barn. Hadde nok ikke vi gjort heller visst vi hadde hatt flere barn.
    :j4: Annette :smilie_girl_244:
    Veronika 10 år :smilie_girl_275:

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    11
    Vi har en grense på max 1000,- på hver, men det kommer lissom ikke an på prisen, men vi må jo ha en max grense et sted. Hvis jeg får gjennom vilja mi å får kjøpe det jeg vil at Nicolay skal få så kommen det på 500,- pluss at de skal få en liten gave av hverandre også.
    Her blir det jo bursdag en mnd etter også da, hva skal man finne på å kjøpe for noe :what: synes jeg vrir hjernen nok like før jul jeg :lol:

Mamma til guttaboys ~ 01 - 03 - 05 ~

http://sollar.net

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Har ikke funnet ut hva Kevin skal få til jul av oss ennå. Blir nok bare å kjøpe en liten ting for han får nok massevis av gaver fra besteforeldre og oldeforeldre. Og vi bruker jo penger på han hele tiden; klær, leker og diverse utstyr. Må nok kjøpe ny bilstol til han rundt juletider også...

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Sitat Opprinnelig lagt inn av cammie
    [quote:daca68957d="Nutta"]Har vel normalt satt grensa på 300-500, men i år håper vi på god råd, så ungene skal få litt av det de ønsker seg. Men siden Stian ønsker seg gameboy + spill som koster 1100, + at han har mange andre ønsker, ja da blir det vanskelig å oppfylle alt. Så antagelig får han ikke gameboy, men heller et spill til x-box + at han for andre ting han ønsker seg.
    Dumt at dere bor så langt unna, hvis ikke kunne jeg hjulpet deg å få modifisert x-boxen til Stian (en kollega av Cammie-mannen som driver med det). Jeg tror han tar kr 600,- for modifiseringen og da kan man brenne kopier av spillene. Her i huset har vi omtrent alt som har kommet ut av x-box spill og det koster oss kun dvd-platen det er brent på (ca 15 kroner). Barna til den ene broren min fikk modifisering av x-boxen sin og to "hjemmebrente" spill av oss til jul i fjor. Så nå får de et spill i ny og ne uten at det koster skjorta...

Eneste de hadde litt problemer med å godta var at x-boxen var på en ukes ferie hos oss :lol: De er 5, 8 og 10 år gamle.[/quote:daca68957d]

Ja, da er det ingen sak å ha x-box. Men vi har ikke dvd brenner vi da. Får vi råd så blir det kanskje julegava i år. ;)
    Men ble litt nysgjerrig, kan man gå på nettet og finne spill der? Eller blir det mer sånn at man må låne av andre, og brenne?

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

+ Svar på tråd
Side 1 av 7 1 2 3 ... SistSist

Lignende tråder

1. Hva kjøper dere i julegaver til hvem?
    av cammie i kategorien Jul
    Svar: 54
    Siste innlegg: 03-01-08, 12:31
  2. 2003: Hvor gamle er de som bruker barnemix?
    av Chamilla i kategorien Bmix-undersøkelser
    Svar: 75
    Siste innlegg: 07-04-07, 10:39
  3. Bytter dere julegaver?
    av turvid i kategorien Merkedager og høytider
    Svar: 25
    Siste innlegg: 17-09-04, 15:55

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar