+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 21

Tråd: Hva om barna dine giter seg med en med annen religion?

Innmeldt
    Aug 2003
    Poengstyrke
    15

Hva om barna dine giter seg med en med annen religion?

Mannen min er ikke særlig glad i muslimer. Han sier at om barna en dag kommer hjem med en muslim går ikke han i bryllupet. Jeg hadde ikke akkurat blitt begeistret, men hadde stilt opp for ungene!

Hva mener dere?

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    23
    jeg mener at man ikke kan svare før man er oppi det --

mara

Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Det kommer helt an på, hadde ikke likt om de kom inn i en eller annen norsk sekt heller, det er og forskjell på muslimer, akkurat som kristne, noen er veldig konservative, andre ikke

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Aner ikke - men skeptisk er jeg, har jo lest noen skrekkhistorier om hvordan mennene har forandret seg etter bryllupet, de har da vært veldig "norske" før men tatt i bruk ekstrem relgion etter...Men som sagt, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise
    Aner ikke - men skeptisk er jeg, har jo lest noen skrekkhistorier om hvordan mennene har forandret seg etter bryllupet, de har da vært veldig "norske" før men tatt i bruk ekstrem relgion etter...Men som sagt, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort.
    og jeg har hørt om de som lever godt sammen i mange år, men jeg hadde nok vært mer skeptisk til om Sara kom hjem med en muslimsk mann enn at guttene kom hjem med en muslimsk jente..

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tove
    og jeg har hørt om de som lever godt sammen i mange år, men jeg hadde nok vært mer skeptisk til om Sara kom hjem med en muslimsk mann enn at guttene kom hjem med en muslimsk jente..
    Jepp, hørt om de jeg å - men vanskelig å si da, en ting er sikkert jeg kan ikke gjøre noe om dette skulle hende, jentene må bestemme selv, og om man som foreldre går inn å nekter - ja da gjør de iallefall det...

Det eneste man kan håpe på at skulle de gifte seg med en av en annen religion, så gå det bra.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Jeg håper jeg slipper å oppleve det. Vanskelig å vite hva man gjør før man er i situasjonen. Vil jo bare det beste for barna, og man er nok villig til å strekke seg langt for de.
    MEn jeg har nok litt fremmedfrykt i meg etter alt man hører, spes om muslimer. Har slik holdning jeg: "Det er greit at de er her, bare jeg slipper å ha noe med de å gjøre"
    Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.

Innmeldt
    Apr 2003
    Alder
    55
    Poengstyrke
    12
    kan svare ut fra det jeg har lært...

venner av meg i malaysia han er muslim. ektefellen er katolikk, det har aldrig vært snakk om at hun måtte konvertere til islam for at de kunne gifte seg,
    eller at ektemannen el hans familie har krevd det, så de har hatt det slik alltid. han går i mosken hun i kirken, barna får velge, ikke noe krav til at de må gå med hijab,(sjal). med unntak av begravelser, da det er et krav at håret skal være dekket, men det er nok å ha et sjal hengende løst over hodet. og slike skikker respekterer en.... heller ikke noe problem under ramadam at den ene ektefellen fastet og den andre ikke, så jeg tror nok jeg hadde valgt å la dem ta valget selv men vært åpen for at det finnes mange ugress i alle relegioner.
    men det er kansje malaysia som er spesielt åpen for slikt.... det er i hvertfall respektert der og det er heller ikke vanlig å ha flere koner som noen muslimer praktiserer:)
    men jeg hadde nok støtte mine barn ja.... men jeg er jo litt rar da...
    mamma til 3 store barn,
    Hege 27 ,gift m/Øyvind
    Erlend 23 , Cecilie 21,samboer m/Jan Erik:me7:
    Mormor til storebror Mathias 3 år
    og lille Emma:carriage:

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Jeg må ærlig innrømme at noen kulturforskjeller er så store at de skremmer meg litt. Og jeg tror at det er veldig-veldig viktig å tenke nøye gjennom ting og laaaaaaaaangt fremover dersom man vil gifte seg med noen som har et veldig anderledes syn på ting en seg selv. Når det gjelder mine egne barn, så vil jeg nok være mindre bekymret for Kevin enn for en eventuelt fremtidig jente, men en alvorsprat ville de nok fått begge to. Og selvfølgelig ville jeg støttet dem uansett :) Har bevisst unngått ordet religion for selv om de fleste kulturforskjeller er følger av religion så er det ikke akkurat det at de har en annen religion som er problemet - mer måten den utøves på. Men når det er sagt så sier jeg alltid at "religion er roten til alt ondt", så her motsier jeg meg selv litt kanskje :p

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Aug 2003
    Poengstyrke
    15
    Sitat Opprinnelig lagt inn av merete n
    "Det er greit at de er her, bare jeg slipper å ha noe med de å gjøre"
    Enig!

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Jeg mener også at "religion er roten til alt ondt" :smile2:

Ta mange av disse bosnierene som er i landet vårt. Der finner man ektefeller med forskjellig religion. Det var helt greit så lenge Tito styrte Jugoslavia, men da det ble borgerkrig, ble de som ikke klarte å flykte drept. Bare noe til ettertanke...... :rolleyes:
    Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Kommer til å støtte ungene mine uansett. Så sant valgene de tar er bra for dem.

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Synes det er litt vanskelig å tenke så langt frem i tid,-men pr.nå er innstillingen at jeg vil støtte gutta uansett hva de velger.

Kan jo nevne at jeg husker godt hva pappa sa til meg;
    "hvis du finner deg en mørk en setter jeg ham på stuegulvet, drar av'n sokka og teller tærne hans"

Det hadde nok aldri skjedd!!:)

-Tone-

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    20
    Sitat Opprinnelig lagt inn av mara
    jeg mener at man ikke kan svare før man er oppi det --
    Signerer!

- men toro jeg ville backet opp så godt jeg kan, for de er jo tross alt barna mine, og heller det enn å minste dem.

Klem fra Rannei

gutt91, jente94, gutt00, jente01, voffe09

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av cammie
    Jeg må ærlig innrømme at noen kulturforskjeller er så store at de skremmer meg litt. Og jeg tror at det er veldig-veldig viktig å tenke nøye gjennom ting og laaaaaaaaangt fremover dersom man vil gifte seg med noen som har et veldig anderledes syn på ting en seg selv.
    Helt enig med cammie. I utgangspunktet hadde jeg nok vært skeptisk, men en må akseptere at barna danner sine egne liv og respektere deres valg. Akkurat på samme måte som vi ønsker våre foreldre aksepterer våre valg.

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Religion/livssyn/filosofi
    av juliana i kategorien Uforklarlig og alternativt
    Svar: 6
    Siste innlegg: 29-06-06, 23:50
  2. Se film med annen stemme.....
    av Gutten i kategorien Barnas gullkorn
    Svar: 8
    Siste innlegg: 24-11-05, 22:11
  3. En annen drøm