+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultatene 16 til 21 av 21

Tråd: Hva om barna dine giter seg med en med annen religion?

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    39
    Poengstyrke
    13
    Sitat Opprinnelig lagt inn av RanneiH
    Signerer!

- men toro jeg ville backet opp så godt jeg kan, for de er jo tross alt barna mine, og heller det enn å minste dem.
    Sier og det samme her.....man vet jo aldri før man sitter midt oppi det selv.
    Jeg "kjenner" en del muslimer....mest menn....og jeg kan ikke si jeg er så forferdelig imponert over dem. De er ikke snille med kvinnfolka sine, det har jeg sett med egne øyne og....
    Men så er ikke livspartner til barna vårt valg heller....det er helt opp til dem selv.. Så jeg vil være der for dem, gi dem råd og støtte.

Helene

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Sitat Opprinnelig lagt inn av DIDO
    Mannen min er ikke særlig glad i muslimer. Han sier at om barna en dag kommer hjem med en muslim går ikke han i bryllupet. Jeg hadde ikke akkurat blitt begeistret, men hadde stilt opp for ungene!

Hva mener dere?
    Hadde ikke likt det jeg heller. Jeg liker ikke den religionen i det hele tatt!.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Tenkte litt mere på akkurat dette...og i fare for å "bevege meg på tynn is" (er ikke så inni denne religions-greia) vil jeg si at det kanskje er litt anderledes for en mann å gifte seg med en utenlansk kvinne enn det er motsatt!???? Det er jo "mannen som er sjef" og kvinnene "må bare høre" eller???

-Tone-

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tone
    Tenkte litt mere på akkurat dette...og i fare for å "bevege meg på tynn is" (er ikke så inni denne religions-greia) vil jeg si at det kanskje er litt anderledes for en mann å gifte seg med en utenlansk kvinne enn det er motsatt!???? Det er jo "mannen som er sjef" og kvinnene "må bare høre" eller???
    kan nok stemme for en del ja, men unntak finnes det i alle religioner, finnes mange kristne og som ser på mannen som sjef..

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tove
    kan nok stemme for en del ja, men unntak finnes det i alle religioner, finnes mange kristne og som ser på mannen som sjef..
    Ja...det var det jeg mente,-og da blir det jo "en fordel" å ha to sønner som jeg har:wink2: -så kan de sjefe som de vil, mener jeg...:lol3:

-Tone-

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Det som jeg syns er det skumleste med å gifte seg med en muslim (å være jente), er at det er mannen som har krav på barna. Hvis en norsk jente og en muslimsk gutt gifter seg, får barn og så vil skille seg. Kan den jenta bare si farvel til barna sine... Selvfølgelig finnes det unntak der mannen er snill og lar mora får samværsavtale. Men i de værste tilfellene tar mannen med selg barna til hjemlandet, og mora får ikke se de igjen.
    Det er slike ting som gjør at jeg ikke ville tillatt ekteskap med en fra en annen religion.
    Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.

+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

1. Religion/livssyn/filosofi
    av juliana i kategorien Uforklarlig og alternativt
    Svar: 6
    Siste innlegg: 29-06-06, 23:50
  2. Se film med annen stemme.....
    av Gutten i kategorien Barnas gullkorn
    Svar: 8
    Siste innlegg: 24-11-05, 22:11
  3. En annen drøm