+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Prat

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Hvor gammelt var barnet deres når det begynte å snakke, og hvor mye snakket det når det var ca 17 måneder?

Har en sønn i den alderen, og det er ennå ikke mye han sier, mens dattra mi som nå er 5 "snakket som en foss" i samme alder.

Anne Lise

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Apr 2002
    Poengstyrke
    0
    Jenta mi er 16 mnd. og babler hele dagen lang. Hun sier ikke så mange ord ennå. Hun kan bl. a : mamma, pappa, der, au, sånn, hei, hadet, ja, nei, kopp, se, bæ, pippipp, vovvov og noen andre dyrelyder. I tillegg hermer hun etter oss når vi snakker. Høres ut som hun snakker lange setninger :wink:

Fifi

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Alle mine tre barn sa det meste i den alderen, de snakket veldig mye allerede fra 10 mnd. alderen. :)

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Anders sier også mamma og pappa, mø, bæ, bø, kaka ellers er det for det meste lyder (babling), men han skjønner iallefall alt vi sier til han. Og så virker det som om han begynner å prøve på å herme noen ord.

Anne Lise

Sitat Opprinnelig lagt inn av fifi
    Jenta mi er 16 mnd. og babler hele dagen lang. Hun sier ikke så mange ord ennå. Hun kan bl. a : mamma, pappa, der, au, sånn, hei, hadet, ja, nei, kopp, se, bæ, pippipp, vovvov og noen andre dyrelyder. I tillegg hermer hun etter oss når vi snakker. Høres ut som hun snakker lange setninger :wink:

Fifi

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

Hilsen Alfa

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Alle mine tre begynte tidlig å snakke, hun som i dag er 11 er nok den som var flinkest, hun skrev navnet sitt som 3 åring og begynte så smått med regning og bokstaver i 4 års alderen. De to andre har nok vært med etter boken på de områdene. Min yngste er i dag 2 år og har hele setninger og et meget godt språk. Da de var rundt 17 mnd alderen hadde de to-tre stavers setninger, mener jeg å huske.

Innmeldt
    Apr 2002
    Poengstyrke
    11
    Dattra mi sa sine første ord i 9 måneders alderen (mamma og pappa), og no i det siste hr pratinga virkelig skutt fart. No er ho nesten 2 år, og seier setninger på av og til meir enn 5 ord... Ho tar etter det meste, og sier til tider opp igjen det samme leeenge (så ein kan kanskje bli litt lei *ler*)... Alle seier at ho er veldig flink til å prate for alderen, ho har eit søskenbarn som er nokre måneder yngre og han seier nesten ingen ting, men så har ho også ein liten venn som er nokre månedere eldre- og han er virkelig flink å snakke. Det har han vore heile tida.... SÅ unger er så forskjellige...

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Ja heldigvis er alle barn forskjellige, og gutter er som oftest litt senere enn jenter. Men det trenger heller ikke å slå til bestandig, mitt tantebarn, gutt, er en liten racer til å prate, hermer etter det meste og har "ord", han er litt over 1 år og min venninnes datter som er 3 år er senere ute med pratingen enn in datter på 2. Så forskjellige er de....og godt er det

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Endelig har Anders begynt å si litt mer (nå: 25 mnd). Ennå er det bare ord og noen ganger rar uttale, men det kommer seg.

Han sier f.eks. mamma, pappa, kaka, ost, æsj, tiss, okay, ja, nei, nam-nam (=smokk), iss (=is), riss (=ris), brus :green: , nisse, baby, bil,

Utover det klarer han stort sett å gjøre seg forstått likevel.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

Hilsen Alfa

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    18
    Odin (16 mnd) sier ikke så mye forståelig ennå, men ma-ma (mamma), am-am (nam-nam), hadet, hadet bra, hei, sitte, sitte der, bæ, mø, vov-vov, æsj (kjeks), øt (grøt), ek (melk) og mat er ord jeg kommer på i farta.

Emil snakka ganske forståelig da han var 2 år, men det er jo alltid litt lettere for oss foreldre å forstå, enn for andre. Vi kjenner jo kroppsspråket ganske så godt. :P

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Prat
    av Lise i kategorien Barnas gullkorn
    Svar: 7
    Siste innlegg: 01-08-03, 22:55
  2. ikke prat akkurat
    av Ayla`s mamma i kategorien Barnas gullkorn
    Svar: 3
    Siste innlegg: 21-11-02, 14:44
  3. Prat.
    av Lise i kategorien Barnas gullkorn