Noen som har godt tips ang. en liten frøken som er livredd julenissen? Vi kan gå en "tøff "tid imøte har jeg forstått - med julenisser på hvert et gatehjørne..... :rolleyes:
Noen som har godt tips ang. en liten frøken som er livredd julenissen? Vi kan gå en "tøff "tid imøte har jeg forstått - med julenisser på hvert et gatehjørne..... :rolleyes:
kanskje en nisse der kjenner kan ta av seg skjegget m.m når hun ser på slik at hun forstår at det er et vanlig menneske bak alt?
11 :) 8 1/2 år :) 3 1/2år :spo2:
http://www.barnemix.no/skravlemix/showthread.php?t=8021
Det har vi allerede forsøkt, men hun blir hysterisk så snart masken kommer på. Det virker som hun ikke forstår at det bare er en maske.Opprinnelig lagt inn av dido
off, da får hun være hjemme med pappaen når du er på julehandel i årså kan du prøve igjenn til neste år
![]()
neida, har ikke peiling jeg, det er jammen ikke enkelt
11 :) 8 1/2 år :) 3 1/2år :spo2:
http://www.barnemix.no/skravlemix/showthread.php?t=8021
Stakkars Hedda! Men trøsten er at til neste år er det over. Skån henne, og ikke la en nisse komme på besøk i år da.
Ciaò!
Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
--------------------------------
Tilbakemelding på dagbok
Kan vel ikke helt gjøre det heller. Sondre kan ikke vente til julenissen kommer. Han har allrede skrevet ønskeliste til nissen :)Opprinnelig lagt inn av Elapela
Vi får heller ta Hedda opp når nissen kommer på besøk, tror jeg.
Ja, Sondre har vel veldig lyst på besøk av nissen.:) Hold henne langt unna nissen, ikke ikke oppfordre henne til å gå til ham. Ikke vits i å ha en unge som er vettaskremt på julaften. Vi har tenkt å være nisse for naboene, og så bytte på det. Må visst lete frem nissedrakten vår...
Ciaò!
Tilbakemelding på dagbok
Uff, det var trist at hun er redd nissen, da!!! Det kan jo rette seg frem til jul det da, er jo enda litt igjen.
Har du ikke en bok med nisser i da...eller kan dere ikke finne en film med nisse i?
Byggmester Bob, Noddy eller lignende ( vi har nemlig sett disse i noen dager nå:eek: ) Der er det jo snille nisser med kjent stemme...
-Tone-
God ide, Tone. Filmer og bøker med nisser skal prøves.Opprinnelig lagt inn av Tone
Er jo verd et forsøk ivertfall!! Håper du lykkes :)Opprinnelig lagt inn av sol
-Tone-
Ja, det håper jeg og. Nå må vi trekke for gardiner og persienner så snart det blir mørkt ute. Hun er redd julenissen skal komme inn....Opprinnelig lagt inn av Tone
Er det så ille?? Stakkars pia...Opprinnelig lagt inn av sol
Ciaò!
Tilbakemelding på dagbok
Du...er det ikke en liten ting hun ønsker seg veldig da...-slik at du kan kjøpe den til henne, pakke den inn i nissepapir, skrive på et nissekort at den er fra nissen. Slik at hun ser at nissen er snill og vil gjøre gode ting.Opprinnelig lagt inn av sol
Hun er jo ikke stor enda, men det er utrolig hva disse små kan forstå....-og det er jo veldig trist at hun er redd akkurat nissen!!
-Tone-
Ja, det er ganske ille. Svigermor overrasket alle som førjulsnisse da mannen hennes hadde bursdagsselskap for ikke så lenge siden. Hedda ble vettskremt da hun så nissen utenfor terassedøren og formelig hoppet opp i fanget mitt, boret seg inn mot meg og hylte "Nisste nei pomm inn" (Nissen får ikke komme inn). HUn kikker hele tiden ut terassen nå og sier at nissen ikke får komme inn her. Sondre vet jo selvfølgelig å utnytte dette og hver gang han vil ha noe som hun har eller vil at hun skal gå vekk, så sier han bare " Se, nissen kommer....." Det gjør jo ikke hele situasjonen noe særlig bedre. Hun ville heller ikke bla i lekekatalogene som har kommet i det siste fordi det er avbildet nisser der....Opprinnelig lagt inn av Elapela
Bokmerker (linker)