+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 24

Tråd: Livredd julenissen

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28

Livredd julenissen

Noen som har godt tips ang. en liten frøken som er livredd julenissen? Vi kan gå en "tøff "tid imøte har jeg forstått - med julenisser på hvert et gatehjørne..... :rolleyes:

Innmeldt
    Aug 2003
    Poengstyrke
    15
    kanskje en nisse der kjenner kan ta av seg skjegget m.m når hun ser på slik at hun forstår at det er et vanlig menneske bak alt?

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av dido
    kanskje en nisse der kjenner kan ta av seg skjegget m.m når hun ser på slik at hun forstår at det er et vanlig menneske bak alt?
    Det har vi allerede forsøkt, men hun blir hysterisk så snart masken kommer på. Det virker som hun ikke forstår at det bare er en maske.

Innmeldt
    Aug 2003
    Poengstyrke
    15
    off, da får hun være hjemme med pappaen når du er på julehandel i år så kan du prøve igjenn til neste år

neida, har ikke peiling jeg, det er jammen ikke enkelt

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Stakkars Hedda! Men trøsten er at til neste år er det over. Skån henne, og ikke la en nisse komme på besøk i år da.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Elapela
    Stakkars Hedda! Men trøsten er at til neste år er det over. Skån henne, og ikke la en nisse komme på besøk i år da.
    Kan vel ikke helt gjøre det heller. Sondre kan ikke vente til julenissen kommer. Han har allrede skrevet ønskeliste til nissen :)
    Vi får heller ta Hedda opp når nissen kommer på besøk, tror jeg.

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Ja, Sondre har vel veldig lyst på besøk av nissen.:) Hold henne langt unna nissen, ikke ikke oppfordre henne til å gå til ham. Ikke vits i å ha en unge som er vettaskremt på julaften. Vi har tenkt å være nisse for naboene, og så bytte på det. Må visst lete frem nissedrakten vår...
    Ciaò!
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Uff, det var trist at hun er redd nissen, da!!! Det kan jo rette seg frem til jul det da, er jo enda litt igjen.

Har du ikke en bok med nisser i da...eller kan dere ikke finne en film med nisse i?
    Byggmester Bob, Noddy eller lignende ( vi har nemlig sett disse i noen dager nå:eek: ) Der er det jo snille nisser med kjent stemme...

-Tone-

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tone
    Uff, det var trist at hun er redd nissen, da!!! Det kan jo rette seg frem til jul det da, er jo enda litt igjen.

Har du ikke en bok med nisser i da...eller kan dere ikke finne en film med nisse i?
    Byggmester Bob, Noddy eller lignende ( vi har nemlig sett disse i noen dager nå:eek: ) Der er det jo snille nisser med kjent stemme...
    God ide, Tone. Filmer og bøker med nisser skal prøves.

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av sol
    God ide, Tone. Filmer og bøker med nisser skal prøves.
    Er jo verd et forsøk ivertfall!! Håper du lykkes :)

-Tone-

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tone
    Er jo verd et forsøk ivertfall!! Håper du lykkes :)
    Ja, det håper jeg og. Nå må vi trekke for gardiner og persienner så snart det blir mørkt ute. Hun er redd julenissen skal komme inn....

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Ja, det håper jeg og. Nå må vi trekke for gardiner og persienner så snart det blir mørkt ute. Hun er redd julenissen skal komme inn....
    Er det så ille?? Stakkars pia...
    Ciaò!
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Du...er det ikke en liten ting hun ønsker seg veldig da...-slik at du kan kjøpe den til henne, pakke den inn i nissepapir, skrive på et nissekort at den er fra nissen. Slik at hun ser at nissen er snill og vil gjøre gode ting.
    Hun er jo ikke stor enda, men det er utrolig hva disse små kan forstå....-og det er jo veldig trist at hun er redd akkurat nissen!!

-Tone-

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Elapela
    Er det så ille?? Stakkars pia...
    Ja, det er ganske ille. Svigermor overrasket alle som førjulsnisse da mannen hennes hadde bursdagsselskap for ikke så lenge siden. Hedda ble vettskremt da hun så nissen utenfor terassedøren og formelig hoppet opp i fanget mitt, boret seg inn mot meg og hylte "Nisste nei pomm inn" (Nissen får ikke komme inn). HUn kikker hele tiden ut terassen nå og sier at nissen ikke får komme inn her. Sondre vet jo selvfølgelig å utnytte dette og hver gang han vil ha noe som hun har eller vil at hun skal gå vekk, så sier han bare " Se, nissen kommer....." Det gjør jo ikke hele situasjonen noe særlig bedre. Hun ville heller ikke bla i lekekatalogene som har kommet i det siste fordi det er avbildet nisser der....

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Sara holdt på slik i flere år....det går over tilslutt

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder