+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Daiquiri med vannmelon

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44

Daiquiri med vannmelon

Her er en kjempe god oppskrift fra Nigella Lawson. Hun skriver så bra at jeg tar med hele greia fra kokeboken:

"En kitch-kokk står ikke for lenge ved komfyren uten en drink i hånden. og da er denne drinken min sterkeste anbefaling. Du trenger ikke engang for syns skyld kaste deg ut i postmoderne angsfylt selvironi for å nyte denne daiquirien. Den smaker himmelsk selv for den gode smaks guder.

Men hvis du er redd den skal miste sin vulgære sjarm gjennom en slik anbefaling så til stille - bare lag den og drikk den, men husk kjøkkentøffler og corny forkle.

Vannmelon fås forøvrig ikke i dypfrysst form (selv om det hadde vært en ide) så kjøp den, skjær den i skiver, så i store terninger og legg dem i passende poser og frys dem.

1 dl (eller etter smak) Bacardi eller annen brun rom
    saft av 1 stor lime
    1 ss melis (toppet)
    ca 10 x 5 cm dypfryste melonterninger

Ha alle ingredienser i en matprosessor og kjør dem til en rosa, skummende pure. Hell den i to ventende margueritaglass - bøy hode bakover og tøm glasset så armbåndene skrangler."

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sommeren nærmer seg og da bør det vel komme en anledning for denne. Kjempegod er den. :26:

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    32
    Poengstyrke
    16
    Denne skal jeg prøve, takk for oppskrift Kari :29:

Klem fra Gullet

Tilbakemelding til dagboken, trykk på bildet

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Gulloingen Se innlegg
    Denne skal jeg prøve, takk for oppskrift Kari :29:
    Værsågod :01: Men, bare en liten advarsel....... den er farlig god :06: :26:

+ Svar på tråd

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan poste nye tråder
  • Du kan poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine