Koker du eller steker du smultringer??
Koker du eller steker du smultringer??
Jeg skal faktisk KOKE smultringer sammen med ei venninne en ettermiddag denne uka! -hun ringte meg på fredag og spurte når vi skulle KOKE smultringer!!!![]()
(-og jeg har aldri KOKT smultringer før)
-Tone-
Hvis du vil lære å STEKE kan du komme hit.. Da kan vi STEKE i sammen vettu.. STEKTE smultringer smaker mye bedre enn kokte. Jeg er egentlig ganske flink til å STEKE smultringer.. Jeg brant meg faktisk ganske mye på fingeren min da jeg STEKTE smultringer i dag.
zap
Pleier vel egentlig bare og si at jeg skal lage smultringer jeg da. Men jeg vil vel si at de blir stekt eller fritert som Lillian sier.:)
In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost
koker ikke, steker ikke ... kjøpe, stemte jeg, men jeg kjøper ikke heller.:winking70
4 barnsmamma
Jeg lager aldri smultringer...og hvorfor skjønner dere nok...jeg aner jo ikke om man koker eller steker dem... :happy65:![]()
![]()
HilsenTrebarnsmamma til
15 år
17 år og
19 år
Kjøper de jeg :)
Men før da lagde jeg smultringer da....![]()
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Kjøper jeg :s4:
Men de er veldig gode de jeg kjøper altså!
Helene
![]()
Jaja, bror...her fikk vi mange lure svar :winking70
Kanskje vi kan konkludere med at noen sier STEIKE og noes sier KOKE og jammen sier noen KJØPE også...
Godt er det uansett...![]()
-Tone-
Jeg aner ikke :happy55: Tror jeg aldri skal prøve heller..... har en liten skrekkhistorie om smultringlaging :eek:
Tenk positive tanker
Si positive ord
Gjør positive handlinger
Og det positive gror
En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.
Hilsen Alfa
Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album
Hvis jeg i disse dager skulle ha noen omgang med smultringer så ville nok de være kjøpt...
Men, mener å huske fra gamle-gamle dager at Arna - den gamle flittige nabokona KOKTE smultringer til jul og at jeg var 5-6 år og ganske imponert over at man kunne lage sånt hjemme. Vet ikke om moren min har opplevd noe spesielt (note to self: spør henne!) for kjeler med varm olje (smultringlaging, fondue, frityrkoker osv) har alltid vært bannlyst hjemme hos oss. Muligens fordi hun hadde en datter som var/er ekstremt klønete og uheldig:s4:
Og skulle jeg i minne villeste feberfantasier funnet på noe sånt, så ville jeg nok hverken kokt eller stekt, men laget også "puttet de oppi kjelen littegranne"![]()
cammie
Kevingullet juni-03
Chrisebolla april-06 :g10:
og noen FÅR:)Opprinnelig lagt inn av Tone
4 barnsmamma
Hentet fra arkivet for nyttig informasjon:
5 egg
250 gr sukker
1 1/2 dl smeltet smør
1 1/2 dl kremfløte
1 1/2 dl kulturmelk
3 ts hornsalt
1 ts kardemomme
Ca. 350 gr hvetemel
1 kg smult
Visp eggedosis, tilsett vispet kremfløte og melk. Bland det tørre og rør i melet og smøret. La deigen stå til neste dag. Kjevle til 1 cm tykk leiv, og stikk ut ringer. Sett kakene kaldt til de skal stekes, da holder de fasongen bedre. Stek kakene i smult. Avkjøl. Frys kakene i plastposer.
Storebrorog Emil 8 år
Blogg
When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....
Har ikke lagd smulteringer ennå jeg..
Bokmerker (linker)