Skip to main content

Noe i vannet

  • Anne Lise Johannessen
Forfatter: Cathrine Steadman
Leseeksemplar fra Panta

Boka starter med at Erin begraver sin mann Mark. Så går vi tilbake til hva som skjedde. Erin jobber med å lage dokumentarfilmer og holder på med et prosjekt om fengselsinnsatte. Mark jobber som investeringsmegler. Pengene sitter løst, og et storslagent bryllup er planlagt, men da Mark mister jobben må planene justeres. De velger likevel å dra på en luksuriøs bryllupsreise til den tropiske øya Bora Bora. En dag de er ute og dykker, finner de noe i vannet. Det funnet kommer til å forandre livene deres for alltid.


Forlaget skriver:
Hva ville du gjort?

Erin er dokumentarfilmskaper og nærmer seg et karrieremessig gjennombrudd. Mark er en kjekk investeringsmegler med lovende fremtidsutsikter. De ser ut til å ha alt - helt til Mark mister jobben og det perfekte livet deres begynner å slå sprekker. De er fast bestemt på å få samlivet til å fungere, bestiller bryllupsreisen de har drømt om og stoler på at alt skal ordne seg. De har tross alt hverandre.

Har du noen gang lurt på hvor lang tid det tar å grave en grav? Uansett hvor lang tid du tror det tar, kan du gange det med to.

På den tropiske øya Bora Bora tar Mark med Erin for å dykke. Mark er der - hun vet at hun er trygg. Alt kommer til å gå bra. Og det gjør det - helt til de finner noe i vannet.

Det er faens så tungt. Og kjedelig. Og det må gjøres.

Erin og Mark bestemmer seg for å holde funnet hemmelig. Det kan vel ikke skade når ingen andre vet om det? Avgjørelsen utløser en ødeleggende rekke hendelser som truer alt de har kjært ...

Jeg er ikke et dårlig menneske. Eller kanskje jeg er det. Kanskje det burde være opp til deg å avgjøre?

 

Forfatter: Catherine Steadman
Forlag: Panta
Utgivelsesår: 2019
Originaltittel: Something in the water
Oversatt av: Lene Stokseth
Antall sider: 400
Format: Pocket
Kilde: Leseeksemplar


Min mening: